Nuoret

Nupson jäseniä ovat kaikki alle 30-vuotiaat, jotka kuuluvat jonkin paikallisyhdistyksen kautta Psoriasisliittoon. Nupso on nuorten psoriaatikkojen ”oma yhteisö” Psoriasisliiton siipien suojissa. Tavoitteenamme on tukea nuoria, joilla on psoriasis sekä tarjota heille heidän näköistään ja oloistaan ohjelmaa. Järjestämme eri-ikäisille nuorille yhteistä toimintaa: vapaamuotoisia kokoontumisia, hauskoja tapahtumia ja asiapitoisia hoidonohjauskursseja.

Vertaistukea tarjoaa Facebookissa toimiva ryhmä Puhetta psorista. Nupsolla on myös oma Facebook-ryhmä Nupso - Nuoret psoriaatikot, joka toimii sekä keskustelupaikkana että tiedotuskanavana jäsenillemme. Sähköpostiosoitteet kannattaa pitää ajan tasalla, jotta tapahtumat eivät mene ohi silmien!

Nupson toimintaa ja tapahtumia ideoi ja järjestää Nupso-toimikunta, joka valitaan vuodeksi kerrallaan. Toimikunnassa on kahdeksan jäsentä ja toimikunnan puheenjohtajana toimii Antti Pesonen. Toimikunnan ovet ovat avoinna myös uusille jäsenille, joten jos haluaisit osallistua nuorten tapahtumien ideointiin ja suunnitteluun, olet tervetullut mukaan!

Nuorten tapahtumat löydät tapahtumakalenterista ja Facebook-ryhmästä. Psoriasisliiton jäsenet saavat tiedon myös lasten ja nuorten toiminnan uutiskirjeen kautta sähköpostitse.

12.10.–13.10.2019

Nuorten Syysstartti Lautsialla

Tutustu https://psori.fi/tapahtumat/nuorten-syysstartti-lautsialla/

12.10.–13.10.2019

Lasten ja nuorten toiminnan ideointia!

Tutustu https://psori.fi/tapahtumat/lasten-ja-nuorten-toiminnan-ideointia/

Nupson tapahtumia 2018

Kesästartti, Ajankohta: 25.5.–27.5.2018

Nupson tapahtumia syksyllä 2016

Kylpyläviikonloppu Holiday Club Saimaassa 5.-6.11.

Tervetuloa rentoutumaan nupsolaisten kanssa kylpyläviikonloppuun Imatralle, Holiday Club Saimaalle! Kylpyläviikonlopun omavastuu on 30 €, ja se sisältää majoituksen kahden hengen huoneissa, illallisen sekä pääsyn kylpyläosastolle ja saunamaailmaan. Tiedossa on kylpylästä ja ruoasta nauttimisen lisäksi mukavaa yhdessäoloa ja vertaistukea.

Ilmoittaudu mukaan kylpyläviikonloppuun viimeistään torstaina 20.10., niin varmistat paikkasi ajoissa!

ILMOITTAUTUMISET JA LISÄTIEDOT: Nupso-koordinaattori Hanna Karhunen, hanna.karhunen@psori.fi tai 09 2511 9015

Alle 18-vuotiaiden nuorten päivä Jyväskylässä 19.11.

Nupson nuorten toiminta yhdistää tänä syksynä voimansa myös psoriasista sairastavien lasten perhetapahtumien kanssa. Jyväskylässä lauantaina 19.11. järjestettävä ensimmäinen tapahtuma on tarkoitettu noin 12 - 17-vuotiaille. Ohjelmassa on vierailu Hutungin liikuntakeskukseen, ruokailua, yhdessäoloa ja tutustumista. Tapahtuman jälkeen Jyväskylässä on mahdollisuus yöpyä hotelli Scandicissa huoltajan kanssa.

Omavastuu on 10 € ilman yöpymistä/20 € yöpymisen kanssa, ja se sisältää ohjelman, ruokailun sekä halukkaille kuljetuksen Jyväskylän keskustasta Hutungin liikuntakeskukseen.

Ilmoittaudu mukaan viimeistään keskiviikkona 2.11., paikat täytetään ilmoittautumisjärjestyksessä!

Nupson pikkujoulut Tampereella

Nupson vuoden päättävä tapahtuma on pikkujoulut, jotka järjestetään tänä vuonna Tampereella. Lisätietoa tapahtumasta on luvassa syksyn mittaan!

Tapahtumia perheille, joissa lapsi sairastaa psoriasista

Psoriasista sairastavien lasten perheiden tapahtuma Duudsonit Activity Parkissa 11.3.2017

Psoriasista sairastavat lapset perheineen ovat tervetulleita viettämään yhteistä päivää Duudsonit Activity Parkiin Seinäjoelle lauantaina 11. maaliskuuta 2017!

Tapahtuman omavastuuosuus on 10 € yhdeltä aikuinen + lapsi -parilta. Jos sisaruksia tulee useampi, he pääsevät mukaan vanhempien kanssa ilman lisämaksua. Omavastuu kattaa lasten ja aikuisten rannekkeet, lounaan sekä juoma- tai pehmistauon. Tutustu tarkempaan ohjelmaan:

Duudsonit Activity Park 2017, 133 kb, Päivitetty: 30.09.2016

ILMOITTAUTUMISET JA LISÄTIEDOT: kuntoutussuunnittelija Satu Lahtinen, satu.lahtinen@psori.fi

Fredrikinkatu 27 A 3, 00120 Helsinki, puh. (09) 2511 900, faksi (09) 2511 9088, www.nupso.fi

NUPSO FACEBOOKISSA